Translate

sâmbătă, 13 aprilie 2013

Între mit și realitate


Dacă și pînă acum mi-a fost destul de complicat să-l comentez pe domnul Mihai Ghimpu, ținînd cont de felul lui specific de a fi, atunci actualmente, după declarațiie lui de ieri, 12 aprilie 2013 („vinerea proștilor” după cum s-a exprimat însuși Ghimpu), nici nu văd motivul pentru care aș face-o. Cei care au vizionat ieri emisiunea „Fabrica”, difuzată de postul de televiziune Publika TV, au avut o posilitate unică de a afla tot adevărul despre membrii Partidului Liberal. Acest adevăr a fost dezvăluit nu de altcineva, ci chiar de președintele partidului respectiv, persoană care, știm bine, nu-și poate stăpîni emoțiile și în momente de tensiune maximă are obiceiul să spună ce gîndește, fără a evolua la timp consecinnțele ce pot urma. După acest moment de sinceritate al domnului Ghimpu, eu personal și, cred că și o bună parte din cetățenii Republicii Moldova, am făcut concluzia ca am fost mințită de la bun început, încă din timpul campaniei electorale pentru alegerile parlamentare din 2009. De ce? Pentru că tot ceea ce afirma Ghimpu în acea perioadă s-a dovedit a fi fals. Vă mai aduceți aminte ce ne promitea? Dacă răspundeți negativ la această întrebare, va ajut eu. Domnia sa ne garanta că Partidul Liberal va asigura o bună și dreaptă guvernare. Pentru PL „buna Guvernare înseamnă Guvernare pentru Oameni, în interesul și pentru binele societății și al cetățenilor, și nu în interes privat, de clan mafiot sau de partid”, adăugînd „buna Guvernare înseamnă că Partidul Liberal va pune în fruntea treburilor publice oameni curați, necorupți, de înalt profesionalism, începînd de la conducerea locală și pînă sus, la președintele republicii”. Atunci cînd era întrebat prin ce se deosebește Partidul Liberal de alte partide, Mihai Ghimpu răspundea ferm și mîndru „PL se deosebește net de alte partide prin aceea că are o echipă deosebit de puternică, tînără, alcătuită din personalități înzestrate cu experirnță și competența necesară pentru a guverna... vom guverna pentru oameni și nu în interes propriu”. Astfel ne prezenta dl Ghimpu echipa sa în perioada electorală. Totul părea a fi minunat: cinstiți, necorupți, profesioniști, înțelepți, onești, sinceri, competenți, loiali, de bună credință, inteligenți etc. Ieri, însă, aceste epitete au cedat locul altora, precum: lași, fricoși, lingăi, orgolioși, îngîmfați, încrucișați, prăpădiți. Dar, să nu grăbim lucrurile. Să vedem ce ne-a împărtășit dl Ghimpu despre membrii partidului pe care îl conduce, facînd pe scurt prezentare  a principalelor caracteristici ale cestora:

1.       Hadârcă Ion (fillog, scriitor, deputat, Parlamentul Republicii Moldova) – „...nu are nimic absolut cu liberalii. Hadârcă a ajuns în partid la propunerea mea... știam că o duce greu. Nu are nici un merit față de partid, ba din contra.../ E așa cum îi place lui să stea, să nu facă nimic, dar să iasă așa o data s-o facă pe marele academician, poet, vorbitor.../ Șmecher  învățat de Lucinschi...”
2.       Guțu Ana (filolog, dr. în filologie, deputat, Parlamentul Republicii Moldova) – „Guțu – cu briliantele la gît, pe care i le-am făcut cadou EU.../habar n-are ce înseamnă politică. Trăsnește, trîntește cum crede ea... E plină de orgoliu.../ cîrîit, mîrîit, dar nimic clar...)
3.       Bodrug Oleg (fizician, scriitor, deputat, Parlamentul Republicii Moldova) – „...om care a folosit partidul dincolo de Prut și și-a rezolvat multe probleme”
4.       Marinuță Vitalie (traducător militar, Ministru al Apărării) – „...l-am adus...a venit... l-a adus cineva acolo. I-am propus ministru, eu l-am făcut general. L-am pedepsit pentru lucruri murdare și urîte, dar l-am iertat...”
5.       Șalaru Gheorghe (pedagog, Ministru al Ministerului Mediului) – „...l-am adus de la Cimișlia. L-am făcut Ministrul Mediului. Nu avea nimic absolut cu mediul. Lucra la Cimișlia cu muștele, arunca cu pesticide ca să curățe de muști...”
6.       Vacarciuc Vadim (pedagog, antrenor, deputat Parlamentul Republcii Moldova) – „...bun numai de bancuri și de băut, mai mult de nimic...”
7.       Arhire Anatolie (inginer, deputat, Parlamentul Republicii Moldova) – „...ăsta e ma vechi, din Front. N-am înțeles trădarea lui, dar știu că a vrut la Apele Moldovei și eu am fost împotrivă, întrucît a călcat pe bec o dată și...nu trebuiesc oamenii care nu-s curați la mînă în funcții unde este vorba de bani”
8.       Cojocaru Vadim (economist, dr. în economie, deputat, Parlamentul Republicii Moldova) – „...ăsta, în genere, vine la partid și zice la fete : „ Ia turnați-mi. Aveți vreo 100 g în frigider pe aici?” ...ori cafea cu coniac. L-am luat că a fost prorector, e doctor în economie.”
9.       Saharneanu Vladimir (jurnalist, Președintele Uniunii Jurnaliștilor din Moldova) – „... nici nu am înțeles, absolut. Zău, n-am înțeles. L-am ajutat cu bani la Vocea Basarabiei. Și acum l-am ajutat, l-am rugat pe un cunoscut să-i acorde ajutor că n-are ce mînca”
10.   Chitoroagă Ștefan (inginer, Viceministru, Ministerul Agriculturii) – „ – Întoarce omului 10 mii de euro că te bag la pușcărie!”
Pe lîngă toate caracteristicele sus-menționte, am mai aflat că, de facto, deputații Parlamentului Republicii Moldova nu vin la ședințe pentru a-și face datoria față de cetățenii care i-au încredințat votul, dar pentru a discuta între ei și, între timp, să mănînce semințe. La rîndul său, dl Ghimpu recunoaște că și-a pus colegii în scaun și le-a dat mașini, dar ei de fapt sunt niște invidioși care la vale  merg greu, dar la deal nici atît.
Vorbiți de trădare, domnule Ghimpu? Păi, dumneavoastră sunteți trădătorul numărul unu al electoratului vostru, căci știind toate cele pe care le-ați făcut publice doar acum, ați tăcut. Mai mult decît atît, ați promovat toate persoanele nominalizate. I-ați apărat cu trup și suflet. În rînd cu ei și dumneavoastră ați scuipat în sufletul copiilor și bătrînilor flămînzi. Rușine, domnilor!!!

P.S. Înțelepciunea lui Solomon: „Cînd oamenii de nimic ajung sus, netrebnicii mișună peste tot”.